...

Trendy na rok 2021 według Booking.com

Booking.com to platforma rezerwacyjna, odpowiedzialna za ponad 3 biliony przyjazdów gości w 2019 roku, dostępna w 43 językach, z ofertą dotyczącą 28 milionów miejsc noclegowych w 148 000 miejscach docelowych 228 krajach na całym świecie. W tym roku, podobnie w jak w latach poprzednich, Booking.com podejmuje się wyzwania określenia przyszłych trendów wśród podróżnych. Biorąc pod uwagę całą specyfikę pandemii. Badania zostały przeprowadzone wśród ponad 20 000 podróżujących z 28 krajów, w połączeniu z danymi pochodzącymi z własnych wyszukiwań i rekomendacji. Na tej podstawie Booking.com przewidział dziewięć ważnych tematów dla turystyki. Wśród nich nie mogło zabraknąć tych związanych ze wzrostem świadomości ekologicznej.

„Wandermust” – czyli potrzeba podróżowania

Koronawirus zatrzymał ludzi w domach i pozostawił na głodzie zwiedzania świata. Po roku abstynencji podróżniczej ludzie zatęsknili za światem zewnętrznym bardziej niż kiedykolwiek. Dwie trzecie badanych (65%) zgłosiło, że są podekscytowani ponownymi podróżami, a 42% chce podróżować więcej w przyszłości. W planach jest nadrobienie stracony w 2020 roku czasu, spędzonego głównie w domu. Dodatkowo im młodsi respondenci – tym bardziej czują potrzebę wyrwania się z domu. W grupie Millenialsów aż 49% czuje potrzebę podróżowania więcej niż dotychczas. Wśród młodszego pokolenia – dane dotyczyły 51% populacji. Dwie piąte badanych (40%) zamierza ponowić rezerwację na wycieczkę, którą musieli odwołać.

Vital value – czyli cena ma znaczenie

Koronawirus to także zawirowania ekonomiczne, często zmniejszone zarobki i większe wydatki. Dlatego podróżni w 2021 będą bardziej śledzić finanse. 62% podróżujących wskazało, że będzie bardziej zwracać uwagę na ceny, jeśli chodzi o wyszukiwanie i planowanie przyszłej podróży. Ponadto 55% jest bardziej skłonnych do szukania promocji i oszczędności. Ważna będzie też elastyczność ofert. W szczególności teraz, gdy realizacja usług turystycznych nigdy nie jest pewna. 46% podróżnych uważa, że przy wybieraniu miejsca wakacyjnego zamieszkania ważna jest możliwość zwrotu kosztów jest obowiązkowe.

Familiarists not tourists – czyli lokalnie

Podróże krajowe będą nadal dominować w przestrzeni turystycznej, przy czym 47% osób spodziewa się odbyć podróże po własnym kraju w perspektywie średnioterminowej (7–12 miesięcy), a 38% planuje podróżować w dłuższej perspektywie (za ponad rok). Podróże będą bardziej lokalne, podróżnicy planują zapoznawać się ze swoim regionem, krajem (43%) i poświęcić więcej czasu na docenienie piękna naturalnego swojego kraju (46%). Połowa respondentów (50%) zamierza pojechać w miejsca, w których już wcześniej byli i które są im znane.

Search escapism – czyli a może by tak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady?

Czas spędzony w izolacji spowodowanej pandemią sprzyja poszukiwaniu nowych wrażeń na przyszłość. Dlatego aż 95% podróżnych przyznaje się do spędzania czasu na poszukiwaniu wakacyjnych inspiracji. Jedna trzecia badanych szuka potencjalnych miejsc wypoczynku nawet raz w tygodniu (38%). W szczególności, że zmienia się też sposób prezentacji ofert hotelu i miejsc turystycznych, które pokazują w social mediach to co najlepsze, wpływają na to, że przyszli rezerwujący już na etapie przeglądania zaczynają kreować swoje wyobrażenia o doświadczanych tam przeżyciach.

Safety clean up – dezynfekcja i czystość

W przyszłości goście hotelowi będą zwracać większa uwagę na bezpieczeństwo higieniczne. 79% podróżujących z całego świata podejmie więcej środków ostrożności, 70% oczekuje, że atrakcje turystyczne dostosują się do zachowania dystansu społecznego, a 70% zarezerwuje określone zakwaterowanie tylko wtedy, gdy będzie jasne, jakie ma obowiązujące zasady dotyczące zdrowia i higieny. Trzy czwarte badanych (75%) preferuje pokoje wyposażone w produkty antybakteryjne i odkażające.

Bye bye 9 to 5 – a więc brak stałych godzin pracy

Zdalna praca, jako jeden z elementów funkcjonowania życia w pandemii, zaburzyła dotychczasową regularność w rytmie pracy. Spowodowało to efekt domina i potrzebę odbywania dłuższych podróży, podczas których będzie można połączyć pracę i przyjemność. Ponad jedna trzecia (37%) podróżnych rozważała już rezerwację miejsca na pobyt, aby pracować z innego miejsca docelowego, a 52% twierdzi, że skorzystałoby z możliwości przedłużenia podróży służbowej, aby skorzystać z czasu wolnego.

Simple pleasures  – czyli proste przyjemności

Zamknięcie w domach w czasie pandemii uświadomiło nam jak ważne są małe drobne rzeczy. Ludzie zaczęli tęsknić za prostymi formami wypoczynku, takimi jak wędrówki (94%), czyste powietrze (50%), przyroda (44%) i relaks (33%). Aż dwóm trzecim podróżnych (69%) zależy na prostych doświadczeniach, takich jak spędzanie czasu na świeżym powietrzu lub z rodziną na wakacjach. Ponad połowa (56%) będzie chciała spędzać czas na wsi, poza utartymi szlakami i korzystać z naturalnych zasobów przyrody, jak wypoczynek na świeżym powietrzu.

Spontechnaity

Duża część turystów (64%) zwraca uwagę na wagę technologii w kontrolowaniu zagrożeń dla zdrowia podczas podróży. Nowe formy komunikacji, rezerwacje bezkontaktowe, kontrola temperatury i wiele innych innowacji technologicznych odrywają kluczową rolę w budowie zaufania podróżnych. Oczekuje tego aż 63% gości hotelowych – twierdząc, że hotele będą musiały wykorzystać najnowsze technologie, aby podróżni czuli się bezpiecznie. Ponad połowa (53%) spodziewa się możliwości rezerwacji online w ostatniej chwili, a prawie jedna czwarta (21%) jest zainteresowana bezobsługową recepcją.

Impact awakening – czyli świadomość wpływu

Na koniec temat, który jest kluczowy w naszych rozważaniach na trendami. Z roku na rok wzrastają statystyki dotyczące globalnej świadomości tematów związanych z kryzysem klimatycznym we wszystkich dziedzinach życia. Podobnie w turystyce – podróżni będą podejmowac bardziej świadome wybory. Ponad połowa (53%) podróżujących na całym świecie będzie chciała podróżować w przyszłości w sposób bardziej zrównoważony, z uwzględnieniem odwiedzania miejsc alternatywnych – tzw. drugiego wyboru oraz rezygnacji z miejsc przeludnionych (48%). Ich decyzje odnośnie sposobu podróżowania będą też miały znaczenie dla hotelarstwa. Ponad dwie trzecie (69%) oczekuje, że branża turystyczna będzie oferować bardziej zrównoważone opcje podróżowania.
Z jednej strony opis turysty 2021 przez Booking wydaje się być oczywisty – pozostaliśmy teraz w domach, więc tęsknimy za wakacjami i zależy nam na bezkontaktowej rezerwacji, najchętniej z komórki, elastycznych warunkach, by w przypadku kolejnej fali można było zrezygnować, bezpiecznym pobycie i wydostaniu się na łono natury. Z drugiej jednak strony przedstawione trendy podążają za światowymi trendami biznesowymi – wzrostem znaczenia technologii i zaniepokojeniem kwestiami klimatycznymi. I pewnie tak pozostanie na kilka kolejnych lat. Pandemia wymaga od nas wielu zmian. Warto je wszystkie brać pod uwagę przy okazji tworzenia strategii hotelu na 2021 rok.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.